Cara DIY Langsir Eyelet Dengan Langkah Yang Mudah | Giler Deco

Cara DIY Langsir Eyelet Dengan Langkah Yang Mudah

DIY Langsir Eyelet

Siapa yang menggunakan langsir jenis eyelet dirumah mereka dan ingin menukarkan corak langsir mereka? Namun, anda dah jumpa corak yang anda suka tapi sayangnya ia bukanlah jenis langsir eyelet yang anda pakai dirumah.

Tidak perlu risau kerana sekarang anda boleh membuat langsir eyelet sendiri secara DIY sahaja. Beli sahaja kain yang diinginkan itu dan anda menjahit sendiri langsir tersebut mengikut langkah-langkah yang dikongsikan oleh Dura ini.

Dura telah berkongsikan bagaimana cara untuk menebuk langsir eyelet. Langsir yang lama pun boleh berubah menjadi langsir eyelet. Tidak perlu untuk upah dikedai dengan harga yang mahal sedangkan anda boleh DIY sahaja langsir eyelet ini.

Wanita Kongsi Cara DIY Langsir Eyelet Dari Kain Terpakai

Saya nak belanja cara2 nak buat tebuk bulat langsir ni

Langsir lama yang ketinggalan zaman pun anda tebuk jer dah jadi baru….tak payah pergi upah tebuk kat kedai….tebuk sendiri sahaja

Bahan-Bahan Yang Diperlukan :-

  • Ring Eyelet
  • Marker Pen
  • Gunting
  • Pembaris

DIY Langsir Eyelet

Cara Untuk Membuat DIY Langsir Eyelet

1. Letakkan kain diatas lantai dan susunkan kedudukan ring eyelet tersebut supaya sama rata. Tiada ukuran untuk letak ring kerana bidang kain tak sama, cuma untuk bidang 60 anda boleh meletakkan 8 keping ring eyelet.

2. Bulatkan ring eyelet tersebut dengan marker

DIY Langsir Eyelet

3. Tanda kan tepi dengan warna biru sebanyak 1/4 inci. Tanda ini untuk kita gunting nanti.

4. Guna gunting macam ini. Senang nak tikam sebab hujung dia tajam sangat-sangat. Jaga jari anda ketika menggunting. Gunting ditanda warna biru itu.

DIY Langsir Eyelet

5. Dah siap buat lubang ia akan nampak macam ini.

DIY Langsir Eyelet

7. Untuk ring eyelet pula, anda perlu belah ring tersebut menggunakan pisau.

8. Letakkan ring tersebut pada bahagian yang telah dipotong. Pastikan kedudukan ring adalah sama dan tidak lari

9. Pastikan kedudukan ring sepadan. Kalau tak sepadan, gunting sedikit lagi agar ia masuk ke dalam bulatan tersebut

DIY Langsir Eyelet

10. Tekankan ring tersebut supaya kemas dan lekat dengan kuat.

11. Dah siap ring eyelet DIY ini. Senang sahaja untuk buatkan?

DIY Langsir Eyelet

Sumber : Dura

Dapatkan tips-tips deko rumah & inspirasi deko trending di saluran Telegram kami

Produk-produk di dalam artikel ini

Cara DIY Langsir Eyelet Dengan Langkah Yang Mudah
Ring Eyelet
Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on telegram