DIY Divider Bilik Mudah Atas Permintaan Isteri Tersayang

47,539 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Setiap rumah dengan sesuatu ruang yang besar ini sudah pastinya akan menampakkan keseluruhan ruangan tersebut. Tidak semua orang yang menginginkan keseluruhan ruangan tersebut nampak secara langsung. Jadi, sebab itu ramai yang melakukan DIY divider untuk bahagian ruangan bilik tersebut dengan mudah.

Isteri kepada Rah Mat telah melakukan permintaan untuk memiliki sebah divider untuk biliknya. Jadi, tanpa membuang masa Rah Mat mengtaati permintaan tersebut dan melakukan sebuah projek DIY divider untuk isteri tercinta.

Barang-barang untuk melakukan DIY ini sangat lah mudah untuk didapati dan DIY ini juga sangat senang untuk melakukannya. Rah Mat hanya perlu lakukan seorang diri sahaja. Jadi, jom kita tengok bagaimana DIY divider bilik dilakukan oleh Rah Mat ini untuk isteri tersayangnya.

Demi Permintaan Isteri, Lelaki Ini Melakukan DIY Divider Bilik Bermodalkan Bawah RM100 Sahaja

Terima kasih pada semua yang like, komen dan beri cadangan, sedikit penambah baikkan dilakukan, telah dicat putih di bahagian bawah, wayar telah disorok, ramai juga yang risau sebab tajam besi tu.

Saya dah ambil langkah keselamatan, dengan membalut wallpaper foam, pada keseluruhan besi tu supaya tiada bahagian yang tajam.

Room divider permintaan isteri, kita buat dan kita hiaskan, cantik tak

Bahan-Bahan Yang Diperlukan

Proses Membuatkan DIY Divider Besi

1. Bahan bahan yang dikumpulkan sekali untuk membuat DIY Divider ini.

DIY Divider Bilik

2. Untuk bahagian atas dan bawah bahagian divider ini, saya dah letakkan kayu agar ia dijadikan sebagai alas untuk memudahkan skru batten besi tersebut. Untuk melindungi nampaknya kayu tersebut, saya catkan warna putih agar sama dengan warna siling rumah.

3. Ini pula adalah bahagian bawah. Juga, terdapat kayu sebagai alas permukaan.

4. Lakukan proses yang seterusnya. Mengikut citara anda nak banyak mana divider. Kalau saya ini, cukup 4 sahaja kerana dah nampak cantik.

DIY Divider Bilik

5. Untuk gantung bracket TV, saya alas dengan kayu disebelah dalam.

Hasil Akhir DIY Divider Bilik

Inilah dia hasil divider bilik yang dilakukan oleh saya untuk isteri tersayang. Jadi, kepada anda yang inginkan sebuah divider bilik ini. Boleh lakukannya secara DIY sahaja.

DIY Divider Bilik
DIY Divider Bilik

Sumber : Rah Mat

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down