Renovasi Rumah Usang Kepada Rumah "England Grassland"

15,499 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Renovasi dan juga transformasi rumah boleh dikatakan bukanlah benda asing pada zaman sekarang. Apatah lagi apabila kita hendak melakukan renovasi dan transformasi rumah yang sudah usang dan lusuh akibat ditinggalkan atau dibiarkan.

Untuk membuat renovasi sesuatu rumah memerlukan modal atau juga bajet yang betul-betul mencukupi dan juga sedikit ilham untuk melakukan dekorasi rumah tersebut. Macam yang dikongsikan oleh Muntazar Fadhli melakukan renovasi rumah usang yang lusuh ini.

Beliau telah membuat renovasi rumah usang dan lusuh ini kepada rumah "England Grassland". Macam mana rupa rumah England Grassland ini? Jom kita tengok hasil perkongsian ini dan juga hasil akhir yang bakal membuatkan anda terkejut dengan renovasi ini.

Renovasi Rumah Usang & Lusuh Kepada Rumah "England Grassland" Bermodalkan RM140K

Keadaan Rumah Sebelum Melakukan Renovasi

Berikut merupakan keadaan asal rumah tersebut. Dari sini banyak kerja yang perlu dilakukan untuk renovasi rumah ini antaranya ialah mengecat warna rumah yang telah lusuh, menukarkan pagar dan juga mengubahsuai suasana didalam rumah.

renovasi rumah usang
renovasi rumah usang

 

Rumah Lepas Renovasi Dilakukan

Bahagian Hadapan

Bahagian Ruang Tamu Dan Dapur

renovasi rumah usang
renovasi rumah usang
renovasi rumah usang

Bilik Tidur Utama

renovasi rumah usang
renovasi rumah usang

Ruangan Tandas

renovasi rumah usang

Bahagian Backyard

Bahagian ini merupakan tarikan utama apabila memiliki rumah jenis "England Grassland". Dari sini anda dapat berehat dan bersantai dibelakang rumah anda dikelilingi oleh suasana rumput yang menghijau dan tenang. Boleh meluangkan masa bersama dengan keluarga tersayang sambil minum teh.

renovasi rumah usang

Pandangan Daripada Drone

Pandangan Atas

renovasi rumah usang

Macam mana dengan renovasi rumah ini? Memang sangat cantik dan anda boleh lihat betapa indahnya suasana dan juga dekorasi di setiap genap ruang bilik tersebut. Modal dianggarkan menelan hampir RM140K.

Semoga anda mendapat manfaat dan juga inspirasi untuk membuar renovasi rumah anda daripada artikel ini. Semoga berjaya semua.

Kredit : Redaksi

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down