Idea Dekorasi Dapur Kecil Menggunakan Vinyl Floor

10,512 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Ruang dapur yang bersih dan cantik bukan sahaja dapat memberi keselesaan kepada kita, malah, ianya juga dapat menyejukkan mata yang memandang. Tidak dinafikan juga, lantai antara merupakan elemen yang penting bagi sesebuah dapur.

Untuk perkongsian kali ini, Giler Deco akan berkongsi idea untuk make over dapur yang kecil di rumah anda menggunakan lantai jenis vinyl floor. Sumber posting kali ini adalah daripada saudari Farhana Manaf melalui laman Facebook.

Dapur kecil saya. Mungkin boleh bagi idea untuk siapa yang nak jimat kos
Kitchen cabinet upah kontraktor.
Untuk floor saya dan suami DIY tampal sendiri guna vinyl floor beli dekat Shopee

 

Selain menggunakan vinyl floor untuk lantai, wanita ini juga menggunakan kabinet jenis high gloss (putih) untuk dipadankan dengan corak vinyl yang dipilih beliau.

Make over dapur kecil menggunakan vinyl floor

 

Keadaan ruang dapur rumah beliau sebelum di-make over. 

Selain menggunakan vinyl untuk lantai, wanita ini juga menggunakan kabinet jenis high gloss (putih) untuk dipadankan dengan corak vinyl yang dipilih beliau. Menurut beliau, vinyl floor amat mudah untuk dipasang kerana anda hanya perlu menampal pada lantai tanpa memerlukan gam tambahan.

 

tak licin. Dia mcm tikar getah.

 

Oleh kerana teskturnya yang kalis air dan tidak licin, cara penjagaan lantai jenis ini juga sangat mudah. Juga tiada masalah untuk mengemop lantai jenis vinyl ini.

Wow, memang nampak simple dan menarik kan perkongsian daripada wanita ini. Siapa sangka dapur sekecil ini juga boleh didekorasi mengikut kreativiti masing-masing. Itu sahaja perkongsian Giler Deco pada kali ini, semoga bermanfaat dan jangan lupa kongsikan artikel ini.

Sumber: Farhana Manaf

 

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down