Projek Renovasi Rumah Secara Kecil-Kecilan Keluasan 270 Kps

101 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Laundry area merupakan kawasan yang wajib ada jika anda inginkan ruang dapur dan laundry yang asing. Ruang laundry asing ini dapat memberikan anda kelegaan untuk membasuh baju dengan tenang tanpa ada gangguan daripada ruang dapur.

Melihat kepada perkongsian daripada Mohd Shahrulnizam Zuraimi ini, beliau menunjukkan hasil dekorasi dan juga projek renovasi rumah pada ruangan laundry beliau. Hasilnya boleh dikatakan sangat cantik dan menarik bersesuaian dengan tema yang diinginkan.

Projek Renovasi Rumah Keluasan 270 Kps Secara Kecil-Kecilan Dilakukan Selama 2 Bulan

Projek 2 bulan. Reno kecilan2 di rumah. Alhamdulillah, siap sepenuhnya. Laundry Area berkeluasan 270 Kps untuk bini tersayang. Privacy sikit nak basuh/jemur baju, tak perlu risau dah jemur baju musim hujan.

Sengaja tak beli dryer sebab nok orang rumah berpeluh sikit. Untuk natural lighting dan haba bagi mengeringkan baju. Guna atap tempered glass 8mm. Air buang mesin basuh, saya minta tukang buat siap2 saluran air buang betul2 belakang mesin basuh tu, straight ke mainhole.

Spesifikasi Renovasi Untuk Rumah Kecil-Kecilan Ini

  • Kekuda kayu
  • Cat Jotun Jotashield
  • Cermin Tempered Glass
  • Atap Gajah
  • Tiles 1 x 2 kaki

Kos Yang Digunakan Untuk Renovasi Ini

Upah tukang 12K. Tukang buat kerja semua skop kerja. Mengecat, plastering, wiring, finishing, piping, tiling. Pasang kekuda dan atap. Kiranya semua a-z. Saya juga request kerja2 luar skop seperti render lantai luar rumah, belah kaki lima untuk tanam paip, meroboh dinding (F.O.C). Saya beli barang sahaja. Kos dalam 13k untuk barang. Kebetulan tengah mencanak harga simen dan besi.

Hasil Renovasi Yang Dilakukan Untuk Rumah Keluasan 270 Kps Ini

Projek Renovasi Rumah
Projek Renovasi Rumah
Projek Renovasi Rumah
Projek Renovasi Rumah

Kredit : Mohd Shahrulnizam Zuraimi

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down