Transformasi Bas Sebagai Tempat Penginapan Mewah

9,237 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Pada zaman dahulu, para-para student diantara anda semua ini pasti menjadikan bas sebagai pengangkutan utama untuk ke kelas di universiti kan? Sebab itu sahaja pengankutan yang ada berbanding zaman sekarang dimana setiap student mempunyai pengangkutan sendiri.

Disebabkan setiap student mempunyai kenderaan sendiri, pengangkutan seperti bas ini semakin lama semakin ditinggalkan. Apabila ini berlaku, bas tersebut kemungkinan tidak akan digunakan lagi perkhidmatannya dan jika dibiarkan begitu sahaja, ia akan rosak.

Namun, untuk mengelakkan bas itu terus terbiar. Salah satu page didalam Facebook bernama Rumah No 2, Universiti Malaya ini telah berkongsi transformasi bas terbiar milik Universiti Malaya menjadi sebuah penginapan yang nampak mewah. Jom kita tengok perkongsian tersebut.

Transformasi Bas Universiti Malaya Terbiar Ini Dijadikan Sebagai Tempat Penginapan Mewah

106695939_1416273548558621_7389051683417157787_o

MENGIMBAU KEMBALI KENANGAN

Jika ada pelajar Universiti Malaya yang ingin mengimbau kembali kenangan bersama rakan-rakan dan bas ini. Kini, anda boleh melakukan perkara tersebut. Nak bermalam pun boleh didalam bas itu.

Nak tido dalam bus lama UM? Teringat kisah lama dalam bas UM? Mengimbau kembali zaman anda dengan tinggal di bas ini

Wanna know what it feels like to live inside a bus? This antique UM bus was stranded in the campus for a looong time, and one day our former DVC asks if we have any use for this bus

REKABENTUK DAN DALAMAN BAS

Untuk pengetahuan anda, rekabentuk serta struktur pada luar dan dalam ini masih lagi dikekalkan yang asli. Tiada yang diubah melainkan kedudukan kerusi didalam. Banyak dibuang untuk dijadikan tempat penginapan.

SEBELUM TRANSFORMASI DILAKUKAN

Berikut merupakan keadaan bas pada masa ia dibiarkan sebelum transformasi tersebut dilakukan.

transformasi bas
transformasi bas
transformasi bas
transformasi bas

SELEPAS TRANSFORMASI DILAKUKAN

Tadaaa!!!!! Inilah dia hasil transformasi bas tersebut. Sangat cantik dan superb dekorasi didalam bas ini.

transformasi bas
transformasi bas
transformasi bas
transformasi bas
transformasi bas

Rekaan didalam bas ini cukup simple dan akan membuatkan anda berasa didalam rumah yang moden. Keseluruhan rekaan dan juga gabungan ton warna yang menarik menaikkan lagi seri bas ini.

Beberapa susunan perabot juga sangat disusun dengan rapi. Keseluruhan boleh dibaratkan sebagai tempat sesuai untuk bercuti. Terdapat penghawa dingin didalam bas terbut jadi anda tidak akan berasa panas.

Untuk pengetahuan anda, anda boleh menginap disini dengan membuat tempahan di laman sesawang airbnb ini dengan harga penginapan bermula dari RM105 sahaja. Jom bawa kawan-kawan anda disini untuk lepaskan stress.

Sumber : Rumah No.2, Universiti Malaya

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down