Dekorasi Rumah Secondhand Suram Kepada Rumah Impian

8,802 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

"Hendak seribu daya, tidak mahu seribu dalih". Itulah ungkapan yang sesuai digambarkan kepada pasangan suami isteri ini yang melakukan sebuah dekorasi rumah secondhand yang dibelinya. Melalui perkongsian daripada Nordiyana Nordin ini, beliau menunjukkan gambar sebelum dan selepas dekorasi rumah tersebut dilakukan.

Perkongsian tersebut telah dikongsikan didalam sebuah grup Facebook yang bernama Deco Rumah Cara Jimat. Dekorasi rumah tersebut yang bertemakan warna sangat cantik dan menarik kuning mustard ini menarik perhatian ramai orang.

Jom kita tengok perkongsian daripada Nordiyana Nordin dan suaminya dalam melakukan dekorasi rumah secondhand hasil daripada mereka berdua.

Pasangan Suami Isteri Ini Lakukan Dekorasi Rumah Secondhand Yang Suram Kepada Rumah Impian

Daripada rumah secondhnd bertukar menjadi sebuah syurga keluarga kecil kami. Zero renovation daripada luar. Semua deco hasil kerja kami laki bini. Kata susah senang bersama kannn

Tapi kitchen cabinet tu dah sedia ada owner lama install, just cantikkan dengan shining wallpaper settled. Counter bar juga sama, just tampal wallpaper juga. Pintu setiap bilik tu saje ubah biar berseni sikit jadi accent door. Vinyl floor baru pasang lepas 15hb ogos ritu sempena setahun usia kami duk rumah ni, kira 1st birthday la sebab masuk 15 ogos 2020

Rupa Keadaan Rumah Secondhand Yang Asal

Inilah dia keadaan rumah asal apabila berpindah kesini. Alang-alan kosong ni memang senang kerja untuk lakukan dekorasi mengikut kemahuan yang diinginkan.

dekorasi rumah secondhand

Ini merupakan proses mengecat dibahagian ruang tamu rumah ini dengan bertemakan warna kuning. Tak sempat ambil gambar proses yang lain, ini jer yang dapat diambil.

dekorasi rumah secondhand

Hasil Dekorasi Rumah Yang Dilakukan Oleh Pasangan Ini

Alhamdulillah, inilah dia hasil akhir dekorasi rumah secondhand kami yang dilakukan bersama. Tidak kisah walaupun cuma rumah secondhand namun yang penting kami sekeluarga mempunya tempat untuk berteduh.

dekorasi rumah secondhand
dekorasi rumah secondhand
dekorasi rumah secondhand

Sumber : Nordiyana Nordin

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down