Cara Lakukan DIY Dinding Shiplap Berkonsepkan Rona Biru

Langgan channel Telegram Giler Deco untuk trend deko terkini & informasi hiasan dalaman yang menarik.
Giler Deco

Dinding shiplap sememangnya suatu fenomena yang tidak asing lagi dalam dunia dekorasi rumah. Dek kerana ianya tidak memerlukan modal yang begitu besar dan mudah untuk dipasang, maka, ramai yang memasang secara DIY dinding shiplap di rumah.

Perkongsian pada kali ini adalah olahan daripada posting asal Siti Norsyam yang berkongsi projek DIY dinding shiplap di rumah beliau. Beliau mengenakan rona biru sebagai tema shiplap tersebut. Memang sangat cantik dan tenang mata memandang. Jom kita ikuti.

Barang-barang yang digunakan :

  • Kayu MDF [insert link Shopee]
  • Gam Xtraseal Xbond [insert link Shopee]
  • Cat putih untuk undercoat [insert link Shopee]
  • Cat biru Jotun kod 5454 (Blue Teal) [insert link Shopee]
  • Gergaji [insert link Shopee]

Sebelum

Ini keadaan dinding ruang tamu rumah beliau sebelum shiplap dilakukan.

Semasa

Proses menampal kayu MDF pada dinding kosong. Menurut pemilik, ukuran papan yang digunakan adalah 4x3 feet. Jumlah papan yang digunakan secara keseluruhan adalah 20 keping.

Setelah papan dipasang, proses mengecat undercoat menggunakan cat berwarna putih dilakukan.

Selepas

Dining hall buat separuh sebab cat kat bawah tu menggelupas.geram pula tengok.

Siap dah warna dark teal..tengok dalam gambar masa nak pilih tu hijau tiber jadi biru polis..aci lah

So decide buat dua belah..tadaa..siap dah dining hall

Wah memang cantik sangat hasil tangan beliau kan. Kepada anda yang ingin DIY dinding shiplap di rumah, bolehlah ikuti perkongsian ini. Warna yang digunakan juga cantik. Semoga perkongsian Giler Deco kali ini bermanfaat buat anda. Jangan lupa untuk kongsikan.

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2022 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down