Projek DIY Kolam Renang Menggunakan Paip PVC Sahaja

5,631 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Nak pergi bercuti sekarang pun masih lagi dalam ragu-ragu dengan keadaan covid sekarang. Walaupun dah boleh pergi bercuti namun masih lagi risau dengan keadaan diluar sana.

Anak-anak juga dah lama mengidam nak bermandi-manda di sungai. Jadi, Fikri Abu Hassan mendapat satu idea untuk melakukan  sebuah projek diy kolam renang dihalaman rumahnya.

Jadi, jom kita tengok perkongsian daripada Fikri Abu Hassan ini bagaimana cara beliau melakukan diy kolam renang simple untuk halaman rumah beliau.

Projek DIY Kolam Renang Yang Simple Dengan Hanya Menggunakan Batang Paip PVC Sahaja

Projek diy kolam renang habuan lepas gian mandi sungai.rupa tak brapa nak ada. Alhamdulillah banyak kali pasang dah,masih bertahan.

Saiz 9'x5'x2' guna paip pvc wirering. pipe joint beli kt shoppe. modal tak sampai rm100 tak termasuk canvas sebab yang tu tokey conopi bagi.

Bahan-Bahan Yang Diperlukan Untuk Melakukan DIY Kolam Renang

Cara Untuk Melakukan DIY Kolam Renang Ini

Projek diy ini dilakukan dengan mengasingkan beberapa batang paip dan juga soket yang telah kami beli ini bertujuan untuk memudahkan lagi proses membuat rangka kolam renang ini.

Selepas selesai asingkan barang, sekarang beralih pula kepada proses membuat  rangka kolam renang tersebut. Proses ni senang jer sebab sambung-sambung batang paip tersebut dengan soket yang betul namun nak memikirkan rangka kolam renang tersebut memakan masa.

Sedikit demi sedikit membuat rangka ni, sekarang inilah dia bentuk kolam renang kami ini. Hanya perlu menunggu letak kanvas kolam sahaja dan isi air dalam tu.

Projek DIY Kolam Renang

Alhamdulillah, akhirnya siap juga projek diy kolam kami yang simple ini. Disebabkan teringin sangat mandi manda disungai tapi mandi dalam kolam diy ini pun dah jadilah. Cubalah lakukan dirumah. Simple jer nak lakukannya.

Projek DIY Kolam Renang

Sumber : Fikri Abu Hassan

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down