Proses Melakukan Ruangan Deck Patio Pada Halaman Rumah

8,417 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Mempunyai sebuah ruangan patio pada halaman rumah sememangnya  menjadi impian untuk semua orang. Dengan adanya ruangan patio ini, anda boleh jadikannya sebagai tempat berehat, melepak dan bersantai ruangan tersebut.

Untuk melakukan ruangan patio ini anda boleh melakukannya dengan 2 cara. Yang pertema adalah dengan melakukan secara DIY ruangan patio tersebut dan juga mengupah kontraktor untuk lakukannya. Bergantung pada bajet anda yang ingin digunakan untuk membuat ruangan tersebut.

Seperti yang dikongsikan oleh Maimun Abdullah ini, beliau telah mengupah orang untuk melakukan sebuah ruangan patio dihalaman rumah beliau. Susah lama beliau menginginkan DIY ruangan patio pada bahagian rumah beliau. Jom kita tengok perkongsian daripada Maimun Abdullah ini.

Wanita Ini Kongsikan Proses Melakukan Ruangan Deck Patio Pada Halaman Belakang Rumah

Akhirnya impian jadi kenyataan nak buat ruangan deck patio walaupun tak sehebat yang diimpikan & digambarkan. Ada kekurangan sana sini tapi tetap bersyukur dengan adanya ruang santai2 ni

Sedikit Informasi Mengenai Pembuatan Ruangan Patio Ini

Awning

  • ACP Awning c/w 2 pole with grey guther 8x14ft RM2,280. Asalnya saya pilih putih untuk tiang@besi tapi contractor terlupa yang siap warna hitam. Saya akur bila memikirkan baik buruknya warna putih. Kena hujan panas besi akan berkarat dengan putih akan kelihatan ketara karatnya.

Lantai

  • Lantai asalnya suami nak buat sendiri dibantu oleh jiran tapi disebabakn kekangan masa akhirnya saya upah contractor untuk siapkan (modal brg RM500) Upah contractor siapkan lantai tambah brg yg tidak cukup RM2000 (tiles beli sendiri).

Tiles

  • Tiles 1x2ft RM6/pc x 105 pcs = RM630

Proses Membuat Ruangan Patio Ini Sedang Dilakukan

Inilah dia ruangan patio saya  yang sedang dijalankan pada awalnya.

Ruangan Deck Patio

Antara design tiles yang saya perlu pilih untuk dilakukan pada ruangan patio ini.

Proses Melakukan Patio
Ruangan Deck Patio

Hasil Akhir Selepas Membuat Ruangan Patio Ini

Tadaaa! Inilah dia hasil akhir proses melakukan ruangan patio yang diidamkan ini. Yang diimpikan jadi kenyataan walaupun tak sehebat yang diangan2kan.

Ruangan Deck Patio

Alhamdulillah ruang santai2 sambil hirup udara segar.

Ruangan Deck Patio
Ruangan Deck Patio

Gambar Inspirasi Dalam Melakukan Ruangan Patio Ini

Inilah dia gambar yang saya ambil sebagai inspirasi untuk melakukan ruangan patio ini.

Pada sahabat yang ada impian yang sama mungkin boleh survey untuk kurangkan total kos tu. Apapun sangat berpuas hati kerana contractor yang dipilih 👍👍👍 kerja siap on time + hasil kerja yang memuaskan hati. Alhamdulillah

Sumber : Maimun Abdullah

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down