Transformasi Bilik Air Kondominium Yang Berusia 8 Tahun

12,591 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Siapakah diantara anda semua ini sudah lama menetap dirumah masing-masing namun belum melakukan apa-apa makeover atau transformasi dirumah? Setiap dari kita sudah pastinya terdetik untuk melakukan makeover rumah masing-masing agar nampak lebih cantikkan?

Jadi, sama macam yang dilalui Faizah Samat ini, setelah hampir 8 tahun menetap di rumah subsale kondominium ini, akhirnya beliau berpeluang untuk melakukan makeover dan transformasi rumah beliau. Dari ruang tamu hinggalah ker bahagian bilik air.

Beliau berkongsikan transformasi bilik air kondomonium didalam laman sosial Facebook beliau. Transformasi bilik air ini dilakukan sendiri oleh suami beliau kecuali pada bahagian pasang tiles dan jubin itu upah orang lain melakukannya. Jom kita tengok perubahan bilik air kondominium yang dikongsikan oleh Faizah Samat ini.

Hasil Transformasi Bilik Air Kondominium Kepada Ala-Ala Bilik Air Hotel

Beli rumah subsale 8 tahun dah tapi tak buat apa². Rumah saya tingkat 17. Air slow sangat nak nak buat apa pon pikir banyak kali. Tapi kali ni saya nekad nak make over rumah dr ruang tamu sampai bilik air dan bilik ank².

So ini lah hasilanya. Konon bilik air ala² hotel gitu. Deko ruang tamu dan bilik anak bila dah siap semua saya share...suami saya buat sendiri jer. Pasang tiles bilik air upah orang la.

Dari Bilik Air Yang Buruk Kepada Bilik Air Ala-Ala Hotel

Gambar dibawah merupakan rupa dan keadaan asal bilik air yang telah digunakan selama 8 tahun oleh Faizah Samat ini. Kali ini rupa ini bakal berubah kepada rupa bilik air ala-ala hotel.

Bilik Air Kondominium

Inilah dia rupa bilik air yang baharu ini setelah proses makeover bilik air ini dilakukan. Keluasan bilik air ini adalah 7x7.

Bilik Air Kondominium

Untuk kepada rujukan anda yang ingin melakukan bilik air ala-ala hotel ini, berikut merupakan bahan dan kos untuk melakukannya.

  • Kos cermin rm2300
  • Sinki n toilet bowl rm850
  • Pintu n tingkap rm1000
  • Tiles rm1500
  • Upah pasang tiles rm1500

Total kos adalah dalam RM7k++

Bilik Air Kondominium

Sumber : Faizah Samat

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down