Deco Ruang TV Rumah Bandar Jadikan Ala Kampung Style

6,878 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Mengubahsuai rumah menggunakan konsep moden memang sangat menjadi kegilaan pada masa kini. Tetapi, menukarkan rumah jenis bandar kepada gaya ala kampung boleh dikatakan memang agak rare dan jarang dilakukan oleh pemilik rumah moden pada ketika ini.

Perkara tersebut telah dilakukan oleh seorang lelaki ini yang bernama Enuar Zamuel. Ada ke yang minat untuk lakukan ubahsuai rumah seperti ini? Memang akan rasa macam ada dekat kampung tau lepas tengok deko yang dihasilkan ini.

Jom kita lihat ubahsuai yang dihasilkan ini.

Deco Ruang TV Rumah Bandar Jadikan Ala Kampung Style

Dua tahun tak balik kampung. Tahun ni kita deko ruang tv kita ala-ala rumah kampung.

Akhirnya siap jugak malam ni (3 minggu kerja main-main). Deko guna barang-barang yang ada je. Tingkap dan pintu tu kebetulan ada orang nak roboh rumah lama.

Beliau berkata, tak tahu la rumah ni patern apa. Pada bahagian tengah itu sebenarnya tempat jemur kain. Atas tak ada atap, konon macam indoor gardenlah.

deco rumah kayu
deco rumah kayu

Kayu yang digunakan.

Deco Ruang TV

Pada awalnya, beliau pasang dua keping dahulu.

Deco Ruang TV

Hasil setelah selesai dipasang.

Deco Ruang TV
deco rumah kayu

Radio G.E.C 50an ini sudah tidak berfungsi. Saja letak sini sebagai hiasan.

deco rumah kayu

Kipas lejen ini jenis KDK.

deco rumah kayu

Peta lama kampung di Kuantan.

deco rumah kayu

Ayat kursi lama dan kalimah Allah dan Nabi Muhammad.

deco rumah kayu

Lesen tv lama. Siapa sempat zaman ni?

deco rumah kayu

Pandangan dari bawah.

deco rumah kayu

Pokok ini beliau kutip tepi sawit nampak macam keladi.

deco rumah kayu

Benda wajib ada, lambat mandi, siap! Benda ni la buat kita jadi manusia.

deco rumah kayu

Itu sahaja perkongsian deco rumah gaya kampung yang cukup menarik pada kali ini. Semoga dapat memberi idea dan inspirasi kepada pembaca di luar sana.

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down