DIY Privacy Gate Daripada Papan Plank Sewaktu MCO 2.0

11,387 views
Langgan channel Telegram Giler Deco untuk trend deko terkini & informasi hiasan dalaman yang menarik.
Giler Deco

Siapa je yang suka kalau privasi di rumah terdedah akibat pagar rumah tersebut sangatlah terbuka. Nak buat apa-apa pun mesti fikir dua kali, kan? Jadi, solusinya ialah dengan melakukan sebuah DIY privacy gate seperti yang dilakukan Khairil Azaham Aris. 

Beliau melakukan projek DIY privacy gate dengan menggunakan papan plank yang biasa dilakukan untuk lakukan pagar privasi. Jika anda ingin melihat hasil sebelum dan selepas pagar ini dilakukan, jom kita lihat perkongsian yang dikongsikan oleh Khairil Azaham Aris ini.

Cara Mudah Untuk DIY Privacy Gate Menggunakan Papan Plank

Kerje DIY 2 hari lepas sesi mco 2.0. Buat pakai papan plank (urat) lebihan dinding rumah dulu. Plank ni panjang 12ft jadi nak sesuaikan tinggi pagar 51 inci dapat 2 keping je sepapan tu.

Welding besi alang 1x1inch belakang tu untuk skru. Pagar hijau asal tak buang. Tindihkan je terus. Siap cat putih.

Bahan-Bahan Diperlukan Untuk Lakukan DIY Ini

Proses Untuk Melakukan DIY Privacy Gate Ini

Kalau ada pagar hijau macam ni, elok cat dulu depan belakang sebelum gantung nanti payah dah nak cat belakang.

DIY Privacy Gate

Untuk potong papan planking ni pakai grinder je tapi pakai mata potong tiles. Hati-hati jangan kena tangan sudah.

Ramai tanya apa fungsi lubang bawah tu. Itu lubang untuk baca meter air.

DIY Privacy Gate

Besi 1x1 tu welding ke tiang asal pagar. Pagar hijau asal tak buang pun. Sayang rasa nak cabut, jadi kita tindih terus.

DIY Privacy Gate

Pakai skru besi camni ekor die pipih. Sebab tindih pagar hijau jadi pakai yang panjang sikit 1 1/2 inci. Kalau 1 inci tak sampai. Kalau 2 inci nanti besi tu tembus sampai belakang. Tak cun nnti karat belakang.

Sumber : Khairil Azaham Aris

Sangat jimat dan berbaloi. Privasi di dalam rumah pun lebih terjaga. Kalau anda ingin lakukan seperti beliau, boleh cuba DIY privacy gate sendiri tanpa perlu upah orang lain. Semoga bermanfaat!

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2022 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down