Renovasi Rumah Bermodalkan Bawah RM200K Yang Mewah

2,714 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

"Sayang. Nanti kan bila kita dah dapat kunci rumah, kita renovate kaw-kaw. Buat rumah cantik-cantik! Lepas tu, Abg dengan Sayang mintak tukar ke Kuantan. Kita tinggal sama-sama kat rumah ni dengan anak-anak"

Melakukan renovasi rumah selepas mendapat kunci merupakan idaman yang sangat dinantikan oleh Shahida Daud dan suaminya. Beberapa minggu sebelum dia pergi bertemu Illahi. Macam-macam impian yang encik Suami angankan dan Shahida masih lagi terngiang-ngiang kata-kata arwah suaminya pada penghujung bulan mac 2019.

Walaupun dengan ketiadaan suami, Shahida tetap menruskan melakukan renovation terhadap rumahnya di Kuantan itu. Segala renovasi rumah tersebut telah dilakukan oleh kontraktor rumah iaitu Engku Nurhaezah. Jom kita tengok rupa rumah tersebut sebelum dan selepas renovasi dilakukan.

Renovasi Rumah Yang Sangat Moden Bermodalkan Bawah RM200K

Design rumah, konsep dan dekorasi rumah daripada A to Z segalanya tersimpan rapi dalam gallery handphone Suamiku. Dia sukakan konsep yang simple, modern minimalist. Sama citarasa seperti aku.

Segala kisah perit pahit susah duka serabut kepala, halangan demi halangan yang dilalui biarlah saya telan sendiri simpan dalam hati.

Hasil Setiap Sudut Rumah Sebelum & Selepas Renovasi

Angan-angan. 2016, sajelah lukis-lukis gambar rumah idaman. Tampal kat bilik boleh tengok hari-hari sebagai sumber inspirasi

Jun 2020. Mula renovasi rumah. Ini rumah kedua saya atas nama sendiri, dapat kunci rumah pada 11.11.2019. Alhamdulillah rezeki dapat beli rumah teres 2 tingkat corner lot (subsale).

Inilah hasilnya setelah 44 hari 44 malam tidur tak lena makan terlebih kenyang bersilat ke sana ke sini terhuyung hayang terbang melayang.

renovasi rumah

Pemandangan di malam hari.

renovasi rumah

Bahagian Ruang Tamu

Ruang tamu + dining area, menuju ke pintu utama.

Ok dah siap. Bolehlah tetamu lepak-lepak kat sini sambil minum air teh o.

renovasi rumah

Bahagian Dining Area

Ada satu bilik kat tingkat bawah ni, saya buatkan khas untuk mak abah. Ada bilik air sekali yang menghubungkan bilik air dan dapur.

Diserikan lagi dengan feature wall plus wainscoting.

renovasi rumah

Bahagian Tangga

Tangga lama (kayu) buang terus. Tukar tangga batu.

Inilah hasil selepas apa yang dilakukan.

renovasi rumah

Bahagian Sinki Luar

Build in partition dan sinki basuh tangan cuci muka gosok gigi. Area sinki tu adalah bilik air asal. Bilik air lama pecah terus dan buat baru.

renovasi rumah
renovasi rumah

Bahagian Dapur

Tema dapur hitam putih takkan padam. Kat partition tepi sinki tu ada laundry area. Mesin basuh sumbat kat dalam tu.

renovasi rumah

Bahagian Bilik Air

Bahagian tandas dalam proses renovate.

Tema bilik air hitam putih takkan padam. Sajelah buat luas sikit, nanti anak-anak boleh main air berendam lama-lama kat sini.

renovasi rumah

Build in rack. Tak payah nak beli bekas letak berus gigi ubat gigi, rak kecil dan segala benda alah yang menyakitkan mata. Letak belaka susun elok-elok kat rak sedia ada!

renovasi rumah

Natural View

Kat sini boleh lepak santai-santai sambil merenung ke luar jendela. Kat tepi tu ada pintu menuju ke balcony. Tak berani nak buka pintu, sebab railing tak pasang lagi. Gayat!

renovasi rumah
renovasi rumah

Kontractor Otai

Ok inilah contractor otai yang ideanya sangatlah wowww. Hasil gabungan ilham contractor dan idea amatur tuan rumah yang tak seberapa, maka terhasillah teratak impian HasnolSheedaQRST

renovasi rumah

Kalau awak pening-pening lalat nak pilih warna cat rumah, bolehlah jadikan warna² ni sebagai rujukan dan panduan.

Sumber : Shahida Daud

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down