Renovate Rumah Teres 1 Tingkat Konsep "Elegant Beauty"

29,570 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Untuk melakukan ubahsuai, renovate rumah teres yang asalnya satu tingkat kepada 2 tingkat ini memerlukan kos yang sangat tinggi. Banyak perkara yang perlu dilakukan antaranya ialah penambahan tingkat, ubahsuai lantai yang sedia ada dan juga memastikan struktur rumah sangat kukuh.

Inilah yang dilakukan oleh pemilik yang bernama Shue Azmi ini. Beliau berkongsikan beberapa gambar rumah teres asal dan rumah selepas di renovate menjadi rumah teres 2 tingkat. Perkongsian tersebut telah dimuatnaikkan kedalam laman Facebook beliau.

Giler Deco sangat kagum akan renovate rumah teres tersebut kerana daripada 1 tingkat menjadi rumah 2 tingkat. Hari ini kami ingin berkongsikan dengan anda semua beberapa gambar sebelm dan selepas renovasi tersebut dilakukan. Jom kita tengok hasilnya.

Renovate Rumah Teres Dari 1 Tingkat Menjadi 2 Tingkat

Nak share jugak walau tak ada lah elok sangatsebelum & selepas rumah cost rendah 2 bilik, buat design dan deco sendiri2 jer, cedok sana sini sikit ( tak pakai ID takde bajet )alhamdulillah baru 5 bulan duduk.

Gambar Asal Rumah Teres 1 Tingkat

Renovate Rumah Teres
Renovate Rumah Teres

Gambar Luaran & Dalaman Rumah Selepas Renovate

Selepas hampir sekian lama akhirnya siap juga renovate rumah ini. Ramai yang bertanya berapa kos untuk renovate rumah teres ini. Harga renovate rumah ini berharga 160k termasuk kos upah dan juga barang kasar.

Renovate Rumah Teres

Saya memilih gaya yang bertemakan elegant kerana dengan gaya ini sangat masuk dengan dekorasi rumah teres yang dilakukan ini.

Renovate Rumah Teres
Renovate Rumah Teres

Kalau bahagian luar bertemakan warna biru elegant, di bahagian dapur pula saya menerapkan penggunaan warna hitam minimalis begitu.

Renovate Rumah Teres
Renovate Rumah Teres

Ramai juga yang bertanya macam mana buat lantai macam tu. Sebenarnya, ia adalah wallpaper sahaja. Tampal jer dah nampak cantik.

Renovate Rumah Teres
Renovate Rumah Teres

Itu sahaja perkongsian Giler Deco untuk kali ini. Diharap dengan artikel ini dapat memberikan anda semua sedikit informasi akan untuk sesiapa yang ingin melakukan renovasi rumah teres.

Semoga bermanfaat untuk semua.

Sumber : Shue Azmi

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down