Dekorasi Ruang Tamu Unik Yang Bertemakan Warna "Kelabu Asap"

3,936 views
Jom kita bertiktok-tiktok di TikTok GilerDeco untuk lebih banyak inspirasi deko cantik.
Giler Deco

Siapa yang tak sukakan sebuah dekorasi rumah yang cantik, menyerlah dan mampu menarik pandangan tetamu yang bertandang kerumah kita. Jika dirumah terdapat banyak perabot namun kalau disusun dengan rapi pastinya akan nampak kemas juga. Ditambah pula dengan kombinasi yang sepadan akan menaikkan lagi seri rumah tersebut.

Macam yang dikongsikan sebuah dekorasi ruang tamu cantik milik Huda Ishak ni. Dekorasi tersebut telah menerapkan warna yang bertemakan "kelabu asap" dan juga dijiwai dengan "biru laut". Hasil gabungan 2 warna tersebut dan ditambahkan lagi susunan perabot yang kemas hasilanya sangat menakjubkan.

Tema "Kelabu Asap" Dijiwai Dengan Warna "Biru Laut" Dekorasi Ruang Tamu Ini Sangatlah Menyerlah.

Assalamualaikum semua. Jam sekarang menunjukkan pukul 2 pagi. Tapi mata saya masih di sini. Saya tak pernah share apa apa pun kat sini sebelum ni tapi suka tengok semua yang berkongsi decor masing masing. Hari ni terasa nak berkongsi dekorasi ruang tamu rumah saya yang bertemakan warna "kelabu asap" dijiwai dengan warna "biru laut".

Ruang tamu kelihatan sempit disitu kerana perpisahan antara ruang tamu dan ruang makan. Hahaha Dinding tengah tu memang kita tambah sebagai pembahagi ruang. Agak kecewa sebenarnya sebab ruang sedia ada terasa semakin mengecil. Apapun pilihan di tangan kita. Kita nak. Kita pilih. Kita buat. Kita lah yang mendapat. Hahaha Tetapi masih berpuas hati sebab dari dulu memang nak perpisahan antara ruang makan dan ruang tamu.

Rupa Dekorasi Ruang Tamu Yang Cantik

Inilah dia bahagian Living Area rumah milik Huda Ishak ini. Nampak simple dan sedap jer mata memandang walaupun terdapat banyak sofa dan perabot didalam rumah tersebut. Yang penting susunan perabot tu tersusun dengan kemas.

Berikut merupakan beberapai senarai barangan yang digunakan :-

  • Sofa & Wing chair dari Syt furniture
  • Curtains dari MK Curtain Johor Bahru
  • Coffee Table and side table dari Livingdeco_home
  • Chandelier & Carpet
  • Decoration Books Dari Jia G Home Decor
  • Candles & candle holder, palm tree & pot, gold vase, mirror tray atas coffee table tu beli kat IKEA
  • Gold vase atas side table, nenas gold, flowers tu beli dekat Shoppee
Dekorasi Ruang Tamu

Ada 4 tiang kiri dan kanan partition wall tu material wall panel effect gold.

Dekorasi Ruang Tamu

Metal Flower gold kat wall tu from Yann Ariff. Pillow Cushion with wording "keep calm and carry on" from Romantika Home Decor. Pillow Cushion Silver from Shoppee

Material for partition ni adalah laminate panel wall yang bercorak marble tapi bukan marble.

Feature wall / tv cabinet ni material sama macam partition wall masih laminate wall panel yang bercorak marble. 2 lines black and grey tu mirror and gold lining tu laminate.

Bahagian Foyer Area

Untuk wall material yang sama dengan feature wall dan partition wall. Guna laminate wall panel corak memang nampak macam marble kan ?

Tapi bukan marble pun. Yang frame dekat wall tu mirror je sebenarnya. Konsep ni saya dapat bila check in dekat Moty Hotel Melaka.

Dekorasi Ruang Tamu

Kredit : Huda Ishak

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2024 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down