Projek DIY Stand Pasu Khas Mampu Muatkan Banyak Pasu

0 views
Langgan channel Telegram Giler Deco untuk trend deko terkini & informasi hiasan dalaman yang menarik.
Giler Deco

Ibu atau mak yang sudah lama bersara ini apakah yang akan dilakukan untuk mengisi waktu lapang? Sudah semestinya ramai diantara mereka akan isi masa lapang dengan menanam pokok bunga pada bahagian halaman rumah.

Nak bertanam tu bukannya masalah pun tapi yang menjadi masalah adalah semua pokok ehhh nak tanam dalam pasu. Habis berlambak kat belakang rumah sampai tiada tempat dah nak letak. Jadi, alternatif lain adalaha dengan melakukan sebuah diy stand pasu untuk meletakkan pasu-pasu yang lain lebih tersusun.

Projek ini dilakukan oleh Tn Khairul untuk selesaikan masalah pasu yang semakin berlambak dihalaman rumahnya. Bahan yang digunakan adalah daripada simen sahaja. Selebihnya adalah menggunakan kreativiti beliau sendiri. Jom kita tengok perkongsian daripada beliau ini.

Projek Khas DIY Stand Pasu Dari Simen Yang Mampu Muatkan Lebih Banyak Pasu

Diy stand pasu bagi nampak ok sikit. Semua diy ini guna bancuhan simen & pasir. Isteri makin hari makin suka menanam pokok. Dah banyak sangat dah ni pasu-pasu dibawa balik dan digunakan. Aiyooyo

Langkah-Langkah Untuk Melakukan DIY Stand Pasu Yang Kukuh

Makin hari makin banyak pasu dah ni sampai berselerak tak ada tempat.

Ini merupakan sketch acuan untuk membuat stand pasu agar dapat ukuran yang tepat.

DIY Stand Pasu

DIY acuan guna kayu terpakai. Dalam stand ni saya letak besi Y12 yang dipotong nak bagi kuat lagi untuk tampung bebanan papan simenfero kat atas nanti.

Siap sudah stand pasu ni guna acuan yang dibuat. Buat 3 stand sebab nak bagi tapak lebih kukuh.

DIY Stand Pasu

Letakkan pula pada papan simenfero atas stand tadi. Buat papan guna acuan segi empat dari kayu terpakai.

Proses mengecat pada kayu sudai selesai dilakukan.

DIY Stand Pasu

Apabila dah siap semua ni barulah boleh susun pasu yang berselerak tadi. Kan nampak cantikkan tu. Tersusun jerrrr nampak.

DIY Stand Pasu

Kredit : Tn Khairul

Anda Mungkin Juga Berminat

Logo Giler Deco
© 2023 Giler Deco Hakcipta terpelihara
• Web Impian Sdn. Bhd. (920163-H)
Privasi PolisiTerma & Syarat
magic-wandeyecamerabookuserrocketmagnifiercrosschevron-down